חזרה לעמוד הראשי

פתיחת עוסק פטור?


מה זה עוסק פטור ולמה אנחנו צריכים את זה?

זמן ביצוע מוערך: כ-15-25 דק׳ (זה בסדר אם לוקח לך יותר!) לאחר מכן יש עוד קצת ביורוקרטיה בקטנה

מתי המדריך הזה דרוש לך?

באופן חד-משמעי אין טעם להתעסק בזה ולבזבז זמן על המדריך הזה לפני שמגיע לך כסף מאפוורק. אנחנו ממליציפ אפילו לצבור $100-200 לפני שטורחים לבקש את הכסף ולפתוח תיק.

כמה כאב ראש זה - תכל׳ס?

ביחס לעבודה הרגילה שאנחנו מכירים שבה שולחים לנו תלוש כל חודש ומעבירים לנו כסף לבנק, יש פה התעסקות קצת יותר מעצבנת, אבל החופש והגמישות שווים את זה בלי ספק.

מעבר לפתיחת התיק עצמה, אנחנו צריכים פשוט להוציא חשבונית בכל פעם שנקבל כסף מאפוורק (כלומר פעם בשבוע או פעם בחודש כזה...), ופעם בשנה ל

עוסק פטור, אומר שפתחנו תיק ברשויות המס ואנחנו יכולים להצהיר על הכנסותינו כעצמאיים ולשלם מס.

עוסק פטור אינו פטור ממס, אלא פטור מחלק מהטרחה שבדיווח מיסים שנדרשים מעסקים גדולים יותר, ואנחנו יכולים להינות מהפטור הזה עד סכום מסויים (כרגע איזור ה-100,000 ש״ח בשנה.

״מה אם אגיע להכנסות של מעל 100,000 ש״ח?״

נהדר! זה אומר שתהיה לנו קצת יותר עבודה פעם בחודשיים, ונוכל להרשות בכיף רו״ח שיטפל עבורנו בביורוקרטיה.

שלב 1: הגשת בקשה לפתיחת תיק עוסק פטור באמצעות האינטרנט.

זה די פשוט, ניגשים לעמוד הזה ומגישים בקשה.

זה ייראה בערך משהו כזה:

נלחץ על כפתור הבקשה, ואז נפתח משתמש חדש:

מכאן - פשוט לעקוב אחרי ההוראות, אין שם משהו מסובך. הסתבכת בכל זאת? זה בסדר לפעמים מינוחים או דרישות יכולים להיות מבלבלים - שתפי אותנו בקבוצה (רצוי עם צילומסך).

  טיפ: אם תרצי לקצר הליכים עוד יותר - למטה יש לנו את ״הדרך העוד-יותר-קלה״. :-)

הערות לפתיחת התיק:

המשך טיפול לאחר הגשת הבקשה

מה חשוב לדעת על ההתנהלות כעוסק פטור:

כעוסק פטור, יש בדה״כ 3 דברים שאנחנו צריכים לעשות:

  1. להוציא קבלה בכל פעם שקיבלנו כסף מאפוורק

    זו למעשה הדרך שבה אנחנו מתעדים את ההכנסה עבור רשויות המס.

    לאחר פתיחת העוסק אפשר לקנות פנקס קבלות (נראה כמו מחברת) בבית דפוס ולמלא ידנית, או להשתמש בתכנה/אתר כדי להוציא קבלות דיגיטליות.

    את הקבלות שומרים, אפוורק לא מבקשים אותן.

  2. פעם בשנה למלא דו״ח שנתי באתר של רשויות המס, שבו אנחנו מדווחים על ההכנסות שלנו.

כל הלינקים לשם כך נמצאים באותו עמוד.

הדרך העוד-יותר קלה

אם לא אכפת לך להוציא קצת כסף ולקצר תהליכים, אפשר לעשות את זה באמצעות תכנת iCount שהיא תכנה להפקת חשבוניות דיגיטלית.

עבודה עם תכנה תאפשר לך להוציא קבלה דיגיטלית בכמה לחיצות כפתור בכל חודש, לעקוב אחרי ההכנסות בצורה מסודרת, ולהוציא נתונים לדו״ח השנתי בקלות.

האם זה שווה את הכסף?

הדעה שלנו היא שאם את רצינית בעניין, אז שווה את הכסף כדי לחסוך את ההתעסקות, ופתיחת חשבון בתכנה מכניס אותך למיינדסט של מקצוענית ונותן סוג של מחוייבות מנטאלית שעוזרת להתמדה.

הטבה לתלמידות Smarter.

תלמידות סמארטר מקבלות 10% הנחה לכל החיים - כל מה שעלייך לעשות הוא להזין את הקוד 383635 בעת פתיחת החשבון ב-iCount.

זהו! את עוסקת! מזל טוב!!!

שלב 2: ביטוח לאומי

לאחר פתיחת התיק ברשויות המס יש להודיע לביטוח לאומי שפתחנו תיק.

עושים את זה בעמוד הזה

איך משלמים ביטוח לאומי?

ממלאים פעם אחת טופס הוראת קבע באתר שלהם, והם כבר ייקחו לנו את הכסף שלהם בכל 22 לחודש.

כמה ביטוח לאומי משלמים?

תלוי בגובה ההכנסה, כל הפרטים בקישור למעלה.

לפני איזור ה-2,500 ש״ח לא משלמים בכלל.

הסכום ההתחלתי, נכון לכתיבת שורות אלה, למי שמרוויח עד 6,300 ש״ח בחודש הוא 5.97% סה״כ. זה יכול לעלות עד 17% בערך כשמרוויחים יותר.

* הסכומים משתנים, ומעודכנים בקישור, אנחנו נותנים כאן סכומים ״בערך״.

Phewwwwwww
את אלופה! זה הזמן להתרווח טיפה ולעשות בשביל עצמך משהו נחמד :-)


היום הקלוריות לא נספרות... ;-)

שלב 3: התנהלות חודשית שוטפת.

  1. לפני התשלום הראשון באפוורק תתבקשו למלא טופס מס אמריקאי שמצהיר שאתם לא אמריקאים ולא משלמים מס בארה״ב. זה די פשוט ולוקח דקה (צריכה עזרה? העזרי בנו בקבוצה!)
  2. בכל פעם שמקבלים כסף מאפוורק יש להוציא קבלה - לרשום בפנקס שהדפסנו או להוציא ב-iCount.
  3. כשמוציאים קבלה:
    א. לוודא שהוצאנו ״קבלה״ (לא חשבונית או ״חשבונית/קבלה״)
    ב. להוציא את הסכום ללא מע״מ - עוסק פטור לא צריך לשלם מע״מ.

והכי חשוב? לא לתת לזה להלחיץ או לגנוב לך יותר מידי זמן! מרגישה שזה מעיק? התייעצי איתנו בקבוצה על ניהול זמן ואנרגיה - ונעזור לך לא להרגיש את זה :-)


חזרה לעמוד הראשי